Giriş |  Kayıt
"Leyla´nın güzelliğine ancak Mecnun gözüyle bakmalısın ki onu seyretmenin sırrı sana da görünsün."
ŞEYH SADİ-İ ŞİRAZİ
 
 
 

Yazar ismi :  Bayram Kaya (Yazarın ana sayfası için tıklayın)

Sen de Bayram Kaya isimli yazara destek olmak istiyorsan, yıldızlı oylama ile oylamaya katılabilir, 1 ile 10 arası puanlama yapabilirsin.


 
      Anlamak Gerek 16  
Üretirken de tüketirken de temel referanslar içinde kişinin kolektif etkiyi alması mutlak zorunludur. Bu durum keyfi bir temenni değil başlangıçtaki kolektif yasaların vaz geçilmez zorunluluğudur.

Günümüzden itibaren gelişmişliğin artan ivmesi içinde olan geleceğin toplumları yavaş yavaş kişisi ham emeğe ihtiyaç duymayacaktı. Geleceğin toplumları yine kolektif bir güç içinde olsalar da durum böyledir.

Çünkü ürem yapacak, üretimi yapacak olan yine kolektif asıllı kolektif temelli imge ve imajlar olmakla bu kolektif imge ve imajlar her durumla her boyuta android düzleme aktarılır bir şablon olacaktı.

Kolektif temel, kolektif mirastır. Bu durum kolektif yapıların kolektif oluşla genetik kodlu DNA´sıdır. Geleceğin toplumları kişisi ham emeğe ihtiyaç duymadan bam başka süreçler içinde üretim yapsalar dahi muktedirlikleri emeğin geçmişten o ana kadar olan kolektif birim zamanlı kolektif emek olmasından kaynaklı olan etkisindendir.

Girişmeyen hiçbir şey gibi girişmeyen kişisi ham emeklerde girift biçimle düzenlenmez olacaktı. Kişisi ham emekler belli bir noktaya kadar doğaya doğru sağlatan yönelim içinde olmanın kendi kendisine düzenlenmesi içinde olacaktı. Karmaşıklaşan düzen, girişen emeklerdir.

Bizler hayatın çeşitliliği içindeyiz. Türümüzün kendi çeşitliği içinde oluşan seçmelerle bu çeşitliliğin içindeyiz. Nasıl hücre içi organ eller gibi kolektif organizasyon içinde olmaktan vaz geçemiyorsak; üreten kolektif sürecin çeşitliliği içinde de kolektif birim zamanlı organize oluşun inşa temelinden de öyle vaz geçemiyorduk.

Avcı toplayıcı dönemin sağlatma gücü sınırlaması şimdiki sürecin üretim gücü organizasyonuyla sınırlıydı. Şu halde üretim gücü organizasyonuyla sınırlı olan bir toplum içindeki kişiler; kolektif organizasyon gerekmeksizin de koruma, gözetme, kendisini kopyalar olma gibi kimi temel referanslara dayanak içindedirler.

Bu temel nedenlerle kişiler çalışsın veya çalışamasınlar organize bir toplum içinde tam da bu nedenle böylesi bir seçilime denk oluş rastlantısı nedenle vaz geçilmez asli unsurudurlar. Asli unsur kolektif refah dağıtan süreç üzerinde sıralanır.

Kolektif birim zamanlı düzene, yetenek çeşitliliğini veren yapının içinde asli unsurlar gözetilecekti. Neden? Çünki üreten organizasyon dışında olan kendi türünü, kendisini kopyalama gibi zorunlu kapsama istinaden acizlikler de yeteneğine göre ve ihtiyacına göre toplumun paydaşıdırlar.

Paydaşlı sekans yapılar gibi sömüren yapıların da mutlaka yeniden ve yeniden üretim, tüketim ve kullanım yapan bir olanaklar limiti vardır. Paydaşlı sekansa ait kişilerin kullanım, tüketim, üretim gibi limitleri kuram sal olaraktan 24 saatle sınırlıdır.

İşte bu yirmi dört saatle sınırlı olan zorunlu kısım, kişilerin yarın yeniden ve yeniden üretimlerine denk düşen eşleşmeydi. Yani bu limit kuramsal olarak kullanılacak ve tüketilecekti. Üreten emeğin çalışma gücü yirmi dört saate göre sınırlıysa da üretim gücünün ürettiği enerjinin hayatınızı sürdürme artısı, yirmi dört saatle sınırlı değildi.

Yani üretim gücünüz 24 saatte kullanıp tüketeceğinizden daha fazlasını üretiyordu. Bu fazlalık ta vücudunuzdaki potansiyel gibi dışınızda biriken "depo enerjiydi". İşte sizin sömürülmenize konu olan hile, kurgu, tuzaklar bu artı emek üzerineydi.

Tüm mesele kolektif birimli ve kolektife ait depo enerjinin; paydaşlı her bir hak edişin sahipliği dışında, seçilmişlere özgü biriken bir fazlalık öyküsünün olmaması anlamına gelir.
 
 

Bu yazının tüm hakları ve sorumluluğu Bayram Kaya üzerindedir.
Bu yazının ilgili yazara ait olmadığını, yazının içeriğinde şahsınıza veya toplumun genel ahlak değerlerine bir hakaret olduğunu, içeriğinde açıkça yazılmış müstehcen ifadeler veya edebi yazılarda olmaması gereken ağır küfürler bulunduğunu düşünüyorsanız, ilgili yazıyı ve yazarı site yönetimine bildirebilirsiniz.
Yazıların içeriğinden www.edebiyatdunyasi.com ve Ada İnternet Yayıncılığı ve Reklamcılık Şti. yetkilileri sorumlu tutulamaz.
 
Tüm yazıları

1234SonrakiSon

 
1 .  İbrahim Değerli
2 .  Mehmet Akb
3 .  Serhat ÖZER
4 .  Abdulvahap UNCU
5 .  Ali Demiral


 
1 .  DeryaDerviş
2 .  İbrahim Değerli
3 .  Gülüm Çamlısoy
4 .  Berat Uyanık
5 .  Elnur Əliyev


 
1 .  Ahmet Duman
2 .  Tunahan çelik
3 .  erhan
4 .  Canay Gümüşlü Safi
5 .  Ömer Faruk Hüsmüllü

 

     


Basında sitemiz | Bize ulaşın | Reklam

Sözleşmeler Gizlilik ve Kullanım Sözleşmesi | Tüketici Hakları, Üyelik, Güvenlik ve Teminatlar

Tüm hakları saklıdır 2017 © Edebiyat Dünyası

Edebiyatdunyasi.com'a eklenen yazılar ve görseller 5846 Sayılı FiKiR VE SANAT ESERLERi KANUNU'na göre korunmaktadır. Sitenin özgün içeriği 5187 Sayılı Basın Kanunu'na göre kaynak belirtilmeden başka yayın organlarında kullanılamaz. Kaynak belirtmek ve ilgili sayfaya link vermek koşuluyla sitenin tüm özgün içeriği başka yayın organlarında özgürce kullanılabilir.